Trampolina

Trampolina

W ostatnich czasach modne stały się bardzo zróżnicowane zajęcia w klubach fitness. Zaliczyć można do nich treningi na taśmach TRX, ABT (brzuch, pośladki, uda), step, pilates, spinning, zumbę i wiele innych. Tak szeroka oferta ma na celu przyciągnięcie jak największej grupy klientów, którzy mają różne potrzeby i zainteresowania. Obecnie modne stały się także zajęcia z jumpingu, inaczej zwane jump fitness. Aby mogły zostać zrealizowane, niezbędna jest trampolina. Co warto wiedzieć o tym produkcie?

Jumping to niezwykle atrakcyjna i przyjemna forma aktywności fizycznej. Do jej wykonania potrzebna jest specjalna, jednoosobowa trampolina. Podczas zajęć wykonuje się na niej szereg ćwiczeń w rytm muzyki. Mogą być bardziej lub mniej intensywne. Czym różni się trampolina fitness od zwykłej trampoliny, która kojarzona jest głównie z dziećmi? Przede wszystkim jest to trampolina niewielkich rozmiarów o szerokości nieco powyżej metra. Może być okrągła lub mieć kształt wielokąta. Ale najważniejszym elementem w takiej trampolinie jest uchwyt, który pomaga utrzymać równowagę podczas treningu, a którego brakuje w klasycznych, dziecięcych wyrobach.

Zalety ćwiczeń na trampolinie

Wokół jumpingu narosło wiele mitów, które sugerują, że nie jest to zbyt bezpieczna forma sportu. Tak naprawdę jump fitness to idealny sposób, aby korzystnie wpłynąć na swoje ciało i samopoczucie. Ponadto ćwicząc w grupie w fitness klubie, człowiek czuje większą motywację, a obcowanie z ludźmi pozytywnie oddziałuje na psychikę. Warto zdać sobie sprawę, że podczas jumpingu można stracić o wiele więcej kilogramów niż podczas biegu! Dlaczego jeszcze dobrze jest ćwiczyć na trampolinie? Intensywny trening jumpingu pozwala:

  • ujędrnić ciało,
  • zrzucić zbędne kilogramy,
  • poprawić pracę serca,
  • polepszyć kondycję,
  • wzmocnić mięśnie,
  • uchronić się przed chorobami cywilizacyjnymi, np. cukrzycą.

Przeciwwskazania do treningu z trampoliną

Warto mieć świadomość, że ćwiczenia na trampolinie to nie zajęcia dla każdego. Podstawowa kwestia to zawsze słuchanie prowadzącego i wykonywanie ćwiczeń w sposób poprawny. Pozwoli to nie tylko szybciej cieszyć się z efektów ciężkiej pracy, ale też ochroni przed kontuzjami. Jednak właściwe realizowanie poleceń trenera to nie wszystko. Niektóre dolegliwości i schorzenia wykluczają osoby z zajęć jumpingu. Kto powinien zrezygnować z tej ciekawej formy aktywności? Przede wszystkim kobiety w ciąży, osoby z dyskopatią, mające problemy z kolanami, układem krążenia czy cierpiące na osteoporozę. Jeśli ktoś chce mieć pewność, czy może lub nie ćwiczyć na trampolinie, powinien skontaktować się z lekarzem.

Trampolina fitness – jak wybrać?

Jumpingu wcale nie trzeba wykonywać na grupowych zajęciach. Sprzęt do niego przeznaczony można kupić do domu i realizować trening we własnych czterech ścianach. Jest to o tyle wygodne, że nie trzeba trzymać się konkretnych godzin czy tracić czasu na dojazd do fitness klubu. Trampolina fitness może kosztować około stu złotych, ale też kilkaset złotych. Wybór jest spory, więc nie łatwo o podjęcie decyzji. Co dobrze jest wziąć pod uwagę?

  1. Mata – powinna być wytrzymała i wykonana z elastycznego materiału. Poleca się produkty z tworzywa PE mesh.
  2. Konstrukcja – koniecznie bardzo stabilna, o grubych nogach. Najlepiej, jeśli nóżki mają antypoślizgowe nakładki.
  3. Sprężyny – powinny być podwójne beczkowe, dobrze jeśli są osłonięte. Można także wybrać trampolinę bez sprężyn, wówczas zastępują je specjalne gumy.
  4. Uchwyt – najlepiej regulowany i z antypoślizgowymi, wygodnymi rączkami. Można zakupić trampolinę fitness z uchwytem zdejmowanym.

Jumping to zajęcia, które są coraz chętniej wybierane przez miłośników aktywności fizycznej. Dają dużo frajdy, a do tego korzystnie wpływają na zdrowie i urodę. Trampolina fitness to specjalna, jednoosobowa trampolina z uchwytem, którą każdy może zakupić na własność i ćwiczyć w domowym zaciszu. Taka trampolina powinna być stabilna, mieć wytrzymałą matę, mocne sprężyny lub gumy i odpowiedni rozmiar.

Previous Nie tak miało się zakończyć spotkanie ze znajomymi
Next Bawili się przy ognisku, a odpowiedzą za posiadanie narkotyków

Może to Ci się spodoba

Tylko 6 proc. uprawiających sport konsultuje się z lekarzem medycyny sportowej

Blisko połowa Polaków regularnie uprawia sport. Rzadko jednak przygotowują się do aktywności fizycznej i sprawdzają swój stan zdrowia. Tylko 6 proc. uprawiających sport konsultuje się z lekarzem medycyny sportowej. Tymczasem kluczem do

Polski rynek fitness rośnie szybciej niż europejski

Polska, Rosja i Turcja należą do najbardziej perspektywicznych rynków fitness. W 2014 roku polski rynek w tym segmencie rósł najszybciej spośród wszystkich krajów europejskich, a przychody właścicieli klubów fitness wyniosły 3,6 mld zł.

Aktywność fizyczna zwiększa wydajność i efektywność pracowników

Słaba kondycja, brak aktywności fizycznej i przemęczenie pracowników powoduje widoczny spadek ich odporności, co wiąże się z ryzykiem zachorowań, a więc i ryzykiem nieobecności w pracy. Spada także ich wydajność i kreatywność. Pracodawcy, którzy zdają

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!