Nakładanie teflonu na samochód

Nakładanie teflonu na samochód

Każdy właściciel samochodu stara się dbać o niego możliwie jak najlepiej. Każda rysa na lakierze przyprawia go więc o ból głowy. Nic więc dziwnego, że usługą niezwykle dzisiaj popularną jest nakładanie teflonu na samochód. To sposób na to, aby możliwie jak najlepiej zabezpieczyć powłokę lakierniczą na aucie.

Czym jest teflon?

Teflon jest tworzywem sztucznym które zostało opracowane w 1938 roku przez amerykańskiego chemika Roya Plunkett. Jak wiele innych odkryć, także opracowanie teflonu było kwestią przypadku. Teflon jest tworzywem, które jest świetnym izolatorem elektrycznym. W wysokich temperaturach teflon zachowuje się bardzo stabilnie, a do tego jest odporny na działanie substancji chemicznych.

Zastosowanie teflonu

Początkowo wykorzystywano go tylko w wojskowości, w latach 50. XX wieku pojawiły się pierwsze patelnie, których powierzchnia pokryta była teflonem. Patelnie teflonowe podbiły serca wielu osób, można na nich smażyć niemal bez tłuszczu, gdyż nic do nich nie przywiera. Oprócz naczyń kuchennych teflon wykorzystywany jest także do produkcji pasów transmisyjnych wykonanych z włóka szklanego. Tego typu pasy są bardzo odporne na działanie wysokich temperatur. Teflon wchodzi dzisiaj także w skład wielu smarów. Dodawany jest także do wosków przeznaczonych do pielęgnacji karoserii.

Czy warto zabezpieczyć lakier samochodowy teflonem?

Na pewno osób, które chciałyby możliwie jak najlepiej zabezpieczyć lakier na swoim samochodzie jest mnóstwo. Pewnych uszkodzeń nie da się uniknąć, jednak dzięki specjalnym powłokom ich powstanie można znacznie opóźnić. Nakładanie teflonu na samochód to jeden z takich sposobów. Osób, które decydują się na takie zabezpieczenie lakieru jest coraz więcej. Powłoka teflonowa zabezpiecza powłokę lakierniczą między innymi przed brzydkimi odbarwieniami, które powstają na lakierze po ptasich odchodach. Teflonowa powłoka ochronna na lakier zabezpiecza go także przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Prawdopodobieństwo, że lakier szybko wyblaknie po naniesieniu powłoki teflonowej jest znacznie mniejsze. Powłoka ta zabezpieczy lakier również przed powstawaniem rys, które pojawiają w związku z codzienną eksploatacją auta. Oczywiście należy pamiętać o tym, że na samochodzie, który został zabezpieczony powłoką teflonową również pojawią się rysy. Nastąpi to jednak znacznie później. Kolejną korzyścią, którą przynosi nałożenie powłoki teflonowej jest to, że zabrudzenia na karoserii pojawią się później. A to oznacza, że rzadziej będziemy myć swój samochód. Nad nałożeniem teflonu na samochód warto zastanowić się szczególnie przed nadejściem zimy. Teflon zabezpieczy lakier nie tylko przed promieniami UV, zarysowaniami i szkodami poczynionymi przez ptasie odchody, ale także przed solą. Lakier na samochodzie można chronić na różne sposoby. Do tych, które zaczynają zdobywać coraz więcej zwolenników należy nakładanie powłok ochronnych. Wielu właścicieli samochodów spośród różnych powłok ochronnych wybiera te teflonowe. Zabezpieczają one lakier przed różnymi czynnikami zewnętrznymi.

Twój samochodód zniszczoną tapicerkę z ekoskóry ? Napraw ja samodzielnie z poradnikiem, który znajdziesz na http://autokosmetyki.edu.pl/poradnik/oqtt/ekoskora-jak-naprawiac.html  >>

Previous 26-latek znowu kierował po pijanemu, jego auto dachowało
Next Jakie wyposażenie salonu fryzjerskiego kupić?

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Krajowy rynek samochodów używanych rośnie w siłę

Konsumenci w Polsce najchętniej kupują samochody używane. Tego typu ofert sprzedaży w ubiegłym roku było o ok. 500 tys. więcej niż w Czechach, na Słowacji i Węgrzech łącznie. Co więcej, zanosi się na to, że

Motoryzacja 0 Comments

Konieczne inwestycje w bezpieczeństwo drogowe

Choć polska sieć dróg szybkiego ruchu w ciągu ostatniej dekady zwiększyła się czterokrotnie, to przed Polską wciąż długa droga do poprawy bezpieczeństwa. Jak podkreśla Kallistratos Dionelis, sekretarz generalny ASECAP, konieczne są

Motoryzacja 0 Comments

Statystyczny polski kierowca traci w korkach 3,3 tys. zł rocznie

3,8 mld zł kosztowały w 2015 roku polskich pracujących kierowców korki w siedmiu największych polskich miastach. Oznacza to wzrost wobec poprzedniego roku, w którym udało się nieco zredukować te wartości. Na statystycznego kierowcę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź