Kupujemy drukarkę do domu lub do biura

Kupujemy drukarkę do domu lub do biura

Drukarka to urządzenie, które przydaje się nie tylko w biurze. W bardzo wielu domach korzysta się z drukarki równie często. Rynek proponuje nam dzisiaj różne typy drukarek. Jaką wybrać, aby po kilku tygodniach nie trzeba było wymieniać ją na nową?

Jakie są rodzaje drukarek?

Drukarki dzielą się obecnie na dwa podstawowe rodzaje. Na rynku dostępne są drukarki atramentowe oraz drukarki laserowe. Drukarkę laserowa warto kupić zwłaszcza wtedy, gdy z góry wiemy, że będzie to sprzęt wykorzystywany przede wszystkim do drukowania dokumentów tekstowych. W przypadku, gdy drukarka ma nam służyć także do drukowania grafik i zdjęć, lepszym rozwiązaniem jest zakup drukarki atramentowej. Drukarki atramentowe sprawdzają się zarówno w biurach, jak i do zastosowań domowych. Drukarka, którą będziemy wykorzystywać w domu, nie musi drukować z wybitnie dużą prędkością. W domu rzadko drukujemy dużą ilość stron. Wybierając drukarkę możemy kierować się nie tylko szybkością wydruku, ale także kosztami zakupu i eksploatacji. Wybierane najczęściej do biur drukarki laserowe w chwili zakupu są droższe niż atramentowe. Ale już na etapie eksploatacji wygrywają z nimi. Koszt wydruku jednej kartki jest niższy w drukarkach laserowych. Jeśli wiemy, że każdego dnia w warunkach domowych będziemy drukować kilkanaście czy kilkadziesiąt kartek, zakup drukarki laserowej również nam się opłaci. Drukarki laserowe pracują bardzo szybko, są wydajne. Doskonale sprawdzają się w firmach różnej wielkości. Na rynku dostępne są także drukarki igłowe oraz drukarki sublimacyjne. Możemy wybrać także drukarkę żelową, która do druku wykorzystuje specjalny żel. Drukarki te nie cieszą się zbyt dużą popularności. Są produktem, który trudno jest znaleźć w sklepach.

Kolorowa czy monochromatyczna?

Drukarki, które dostępne były na rynku 10 czy 15 lat temu w dużej mierze były drukarkami monochromatycznymi. Dzisiaj takimi drukarkami są tylko drukarki igłowe, pozostałe mogą drukować również w kolorze. Otrzymanie kolorowych wydruków kosztuje więcej niż czarno-białych. Zakup kolorowej drukarki ma sens tylko wtedy, gdy przewidujemy, że w kolorze będziemy drukować naprawdę często. Decydując się na zakup drukarki atramentowej pamiętajmy, że do wyboru  mamy tusze pigmentowe i barwnikowe. Tusze barwnikowe dedykowane są przede wszystkim do drukowania zdjęć. Tusze są niestety mało odporne na działanie wilgoci i na ścieranie. Z kolei tusze pigmentowe są bardzo odporne na wilgoć. Ich zaletą jest także to, że wydruki są odporne na działanie promieni słonecznych. Rodzaj tuszu do danej drukarki powinniśmy wybrać kierując się zaleceniami jej producenta. Bardzo często w sklepach wybierane są zamienniki oryginalnych tuszów. Zamienniki są tańsze, ale jakość wydruków otrzymanych przy wykorzystaniu tych tuszów bardzo często nie jest najlepsza.  Do niedawna osoby prywatne unikały kupowania drukarek laserowych. Powodem była między innymi wysoka cena tonerów. Dzisiaj są one znacznie tańsze. Można więc wybrać do domu drukarkę laserową, wydrukowanie jednej strony nie jest już bardzo drogie.

Previous Meble fryzjerskie
Next Smartfony z Chin z najlepszym aparatem – TOP 5

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Inwestycje branży IT nabierają tempa

Mimo wysokich i wciąż rosnących wynagrodzeń oraz bogatych pakietów pozapłacowych świadczeń pracowniczych firmom informatycznym coraz trudniej znaleźć pracowników. Polska jest postrzegana na świecie jako miejsce przyjazne inwestycjom z tego sektora. Rośnie więc liczba

Strefa Biznesu 0 Comments

Majątek Polaków wynosi obecnie 6,5 bln zł

W 2040 roku Polacy zgromadzą majątek wart ponad 18 bln zł – wynika z badania Polityka Insight Research dla Banku Zachodniego WBK. Po uwzględnieniu inflacji będzie to o 70 proc. więcej, niż mają

Strefa Biznesu 0 Comments

Przyszłość polskiej energetyki – rozwiązania Polskiego Funduszu Energetycznego

INNOWACJA, EKSPANSJA I INTEGRACJA TO NAZWA NASZEJ GRY, KTÓRĄ NAZYWAMY BIZNESEM O JUŻ OSIĄGNIĘTYCH SUKCESACH, PLANACH NA PRZYSZŁOŚĆ, NOWYCH PRODUKTACH W OFERCIE I SILE MARKI ROZMAWIALIŚMY Z ROBERTEM ZAGOŻDŻONEM, ZAŁOŻYCIELEM

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź